Klient:
Elektro Skalka

Zvýšenie zisku o 24,2% vďaka personalizovanému vyhľadávaniu

V A/B teste na vzorke tisícov objednávok sa po implementácii Magrano vyhľadávania zlepšilo:
+22,9%

nárast objednávok

+30,7%

nárast obratu

+24,2%

nárast zisku

O firme Elektro-Skalka.cz

Elektro-skalka s.r.o. je spoločnosť, ktorá každoročne zvládne vybaviť desiatky tisíc objednávok z e-shopov Sackyvysavace.cz, E-elektro.cz, ale aj vo svojej kamennej predajni. Už viac ako desať rokov sa Elektro-skalka s.r.o. sústredí na predaj príslušenstva do vysávačov, malých spotrebičov a svietidiel.
Vďaka svojim skúsenostiam sa vyprofilovala medzi špičku vo svojej oblasti. Ich úspech je založený na dlhoročnej schopnosti prispôsobiť sa meniacim sa potrebám trhu a technológií, čo z nich robí skvelý príklad firmy, ktorá vie, ako efektívne rásť a inovovať.
Problémy integrovaného vyhľadávania na eshope
Pred nasadením Magrana čelilo vyhľadávanie na e-shope nasledujúcim problémom, ktoré zhoršovali zákaznícku skúsenosť:
• Obmedzené vyhľadávanie podľa názvu:
Zákazníci mohli vyhľadávať iba podľa názvu sáčku (napr. "DUBG120AEP102"). Obľúbené vyhľadávanie podľa modelu vysávača (napr. "ELECTROLUX AirMax ZAM 6106") nefungovalo.
• Chýbajúce prepojenie sáčkov s modelmi vysávačov:
E-shop ponúka 2500 produktov do viac ako 30000 vysávačov. Pôvodné vyhľadávanie nedokázalo prepojiť názov sáčku s modelom vysávača. Magrano dokáže zobraziť v našeptávači presne tie produkty, ktoré do daného vysávača pasujú.
• Problémy s poradím slov:
Vyhľadávač nezvládal zmenené poradie slov. Napr. "Sáčky DUBG120AEP102" našiel, ale "DUBG120AEP102 Sáčky" už nie.
• Náhodné zobrazovanie produktov:
Výsledky vyhľadávania zobrazovali náhodne produkty, ktoré boli často vypredané. Magrano berie do úvahy skladové zásoby, maržu, počet predajov a ďalšie parametre, čo výrazne zvýšilo efektivitu a ziskovosť.
• Chýbajúca podpora značiek a kategórií:
Vyhľadávač nevedel dostatočne hľadať produkty podľa značiek a kategórií, čo obmedzovalo možnosti zákazníkov.
• Neefektívne triedenie výsledkov:
Väčšina zákazníkov vyhľadáva konkrétny model vysávača. Pri tomto vyhľadávaní nie je možné určiť, že či má zákazník záujem o sáčky, filtre alebo iné príslušenstvo. Magrano výsledky triedi do jednotlivých sekcií.
• Slabé fulltextové vyhľadávanie:
Fulltextové vyhľadávanie (po stlačení Enter) malo rovnaké nedostatky ako integrovaný našeptávač. Po nasadení Magrano sa však tieto nedostatky vo fulltexte odstránili.

O implementácií Magrano Tímom

A/B Test

Rozhodli sme sa overiť prínos vylepšeného vyhľadávania od Magrano prostredníctvom A/B testu.
Test prebehol na vzorke 3962 objednávok, z ktorých 1480 bolo realizovaných cez vyhľadávanie, čo predstavuje 37% všetkých objednávok.

Kvôli zachovaniu obchodného tajomstva sme nezverejnili konkrétne údaje o výške marže a samotného zisku.
Výsledky A/B testu sme rozdelili do dvoch častí:

1. Primárny test zameraný na objednávky cez vyhľadávanie:

+22,9%

počet objednávok

+30,7%

navýšenie obratu

+24,2%

navýšenie obratu

2. Sekundárny test v absolútnych číslach:

+2,8%

nárast celkového počtu objednávok

+5,8%

zvýšenie celkového obratu

+7,4%

zvýšenie celkového zisku

Povedal o nás klient

Na začátku jsem měl pochybnosti o ceně a přemýšlel jsem, jestli se tato investice vůbec vyplatí. Integrace nástroje však proběhla bez problémů a nemuseli jsme se o nic starat. Po nasazení jsme spustili A/B test a výsledky nás ohromily.

Zisk se zvýšil o 24 %, což znamená, že nám Magrano přináší dostatečný výdělek na pokrytí nákladů na jednoho full-time programátora. S nástrojem jsme nesmírně spokojeni a považujeme ho za skvělou volbu pro náš e-shop.

Petr Kozák

"Magrano nám vydělává na 1 programátora."
majiteľ
Elektro-skalka s.r.o.
www.sackyvysavace.cz

Naše hodnotenie

Mnohí majitelia e-shopov podceňujú význam vyhľadávania na svojich stránkach. Prípad e-shopu Sackyvysavace.cz ukazuje, že ignorovanie tohto faktora môže byť drahou chybou.

Úvodné obavy z investície do Magrana sa rýchlo vytratili, keď sa ukázali prvé merateľné výsledky a vplyv vyhľadávania na zisk e-shopu.

Ak chcete aj vy otestovať prínos vyhľadávania na vašom eshope, radi vám pripravíme A/B test úplne bezplatne.
Základné nastavenie zabezpečíme my v Magrano, pričom implementácia trvá zhruba jeden deň práce nášho programátora.

Následne vykonáme jemné doladenie, aby sme optimalizovali časté vyhľadávacie výrazy a minimalizovali nulové výsledky.

Volajte na +421 948 14 14 88 alebo vyplňte kontaktný formulár.

Na týchto eshopoch si môžete Magrano vyskúšať

Pripravený na inteligentné vyhľadávnie?

Ukážte a odporučte svojim zákazníkom relevantné produkty pri hľadaní a získajte viac objednávok.
Vyskúšať na 30 dní zdarma
Inteligentné vyhľadávanie pre váš eshop

Dávid Forgáč

Zákaznícka podpora Magrano
david.forgac@magrano.com
Podpora 24/7, odpovieme vám do pár hodín

Pošlite nám správu

Contact Form Demo
enveloperocket